Doctor Trias, 76 - St. Vicenç de Castellet

938 330 305

Projectes de FEDAC Sant Vicenç

Projectes de l'escola FEDAC Sant Vicenç

A més de dur a terme amb els alumnes els projectes diferenciadors vinculats al pla d’innovació pedagògica #avuixdemà, a FEDAC Sant Vicenç participem també en una sèrie de projectes d’escola.

Projectes escolars europeus

A l’escola FEDAC Sant Vicenç participem a la plataforma eTwinning, dins del programa educatiu Europeu Erasmus+, des del curs 2014-2015. Aquesta plataforma ens permet estar en contacte amb escoles d’Europa i desenvolupar cooperativament projectes educatius amb mestres i alumnes d’altres països a través de les eines TIC.

Alhora, els projectes escolars europeus són una oportunitat per treballar la dimensió europea, posar en pràctica l’anglès en context comunicatiu i desenvolupar les habilitats TIC.

Projecte 2Rius
Participem en el projecte 2Rius per fomentar la inclusió social i el treball en xarxa amb alumnes d’ESO d’altres centres de la comarca. Aquest projecte, que s’emmarca en la metodologia d’Aprenentatge-Servei (ApS), posa en contacte els estudiants amb joves amb discapacitat intel·lectual en el context de preparar i posar en funcionament un itinerari de natura. D’aquesta manera, el projecte 2Rius acosta els adolescents a la discapacitat intel·lectual a través de l’establiment de relacions positives i constructives. Així, a més dels alumnes de FEDAC Sant Vicenç, al projecte 2Rius participen l’Institut Castellet, SI Bages Sud i la Fundació AMPANS, en el marc del pla educatiu d’entorn del Bages Sud.
Projecte Itineraris

El projecte Itineraris neix amb el propòsit de donar a conèixer el patrimoni local (natural, social i històric) als nens i nenes del cicle mitjà de primària de manera col·laborativa i amb la participació de les famílies.

Cada grup-classe crea un itinerari amb una destinació al patrimoni local de Sant Vicenç (Vallhonesta, Castellet…). El grup ha de realitzar l’itinerari, físicament o virtualment, i marcar els punts d’interès que vulgui treballar (el riu, la fauna, algun element històric...). Després, realitzen un treball cooperatiu per desenvolupar el tema han de fer-ne una presentació oral.

Finalment, hi ha la projecció social del projecte, on cada grup fa de guia del seu itinerari a l’altre grup-classe i a les famílies del curs que vulguin acompanyar-los.

Contacta amb nosaltres

Si vols rebre informació sobre cursos, activitats i esdeveniments de l'escola.

CreaEscola Quality Certificate for Education Website