Doctor Trias, 76 - St. Vicenç de Castellet

938 330 305

La importància de la Robòtica a l’escola

La importància de la Robòtica a l’escola

La robòtica educativa -a les escoles FEDAC ArtTIC a Infantil i Primària; Tecnologia a ESO- és una disciplina dissenyada perquè els estudiants comencin a explorar la robòtica i la programació des d’una edat primerenca de manera interactiva. Des de l’Educació Infantil i Primària, la robòtica educativa proporciona als alumnes les eines necessàries per construir i programar jocs i robots senzills que poden realitzar diverses tasques. 

La robòtica forma part de l’educació STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques), un model d’ensenyament que integra aquestes disciplines des d’un enfocament pràctic.

La robòtica i la programació ajuden els nens a desenvolupar el pensament lògic matemàtic i el pensament computacional mentre juguen. Aquest procés mental és necessari per a resoldre problemes mitjançant una seqüència ordenada d’accions.

A més del pensament computacional, la Robòtica i la programació ajuden a desenvolupar d’altres habilitats cognitives, molts importants i necessàries, en nens i joves:

Aprendre dels errors; els estudiants descobreixen que els errors no són definitius, sinó oportunitats per a millorar.

Treballar en equip; Moltes vegades les tasques de robòtica estan plantejades en equip. Partint de la idea que les aportacions enriqueixen el treball, podem dir que els desafiaments grupals fomenten la socialització i la col·laboració.

Creativitat; La cerca de solucions als problemes plantejats estimula i entrena la imaginació.

Autoestima; Les tasques plantejades incrementen la seva  dificultat a mida que els alumnes van agafant confiança i seguretat; és a dir cada cop són una mica més difícils però a la vegada són abastables per als alumnes. Aconseguir èxits en un camp com pot ser la robòtica millora l’autoestima dels estudiants.

Emprenedoria; Els èxits en robòtica impulsen els estudiants a abordar noves tasques amb més seguretat i confiança en altres tasques.

Autoavaluació; Els estudiants aprenen a avaluar el seu exercici en veure immediatament el feedback, els resultats, de les seves accions.

Resolució de problemes; experimentar amb la programació els entrena a ser capaços de resoldre problemes en diferents àmbits acadèmics o personals.

CreaEscola Quality Certificate for Education Website