Donem resposta als reptes del món actual
Doctor Trias, 76 - St. Vicenç de Castellet
938 330 305
La mentoria és més que una simple pràctica; és un lligam que uneix experiència i noves visions, un pont que facilita la transició cap a una professió exigent i gratificant. Avui, volem destacar la importància de la mentoria en el nostre centre educatiu i com beneficia els nous mestres i professors.
Per poder parlar a fons de què és la mentoria i els avantatges que la seva pràctica suposen per una escola, primerament, cal entendre què és exactament la mentoria en l’àmbit de l’educació. La mentoria implica una relació de suport entre un mestre experimentat, conegut com a mentor, i un mestre nou, anomenat mentorat. Aquesta relació es construeix fonamentalment sobre la confiança, el respecte i la col·laboració, amb l’objectiu de guiar, donar suport i inspirar al nou membre de la comunitat educativa.
La importància de la mentoria en una escola no pot ser subestimada. En un entorn tan dinàmic i exigent com l’educació, els nous mestres i professors s’enfronten a nombrosos reptes que poden semblar aclaparadors sense una orientació adequada. Aquí és on la mentoria entra en joc. Els nous docents no només adquireixen habilitats pràctiques i tècniques de l’ofici, sinó que també guanyen una visió i comprensió més profunda de la cultura FEDAC i el seu funcionament.
Un dels avantatges claus de la mentoria és la transferència de coneixement i experiència. Els mentors, amb els seus anys d’experiència a l’aula, ofereixen una visió pràctica de la professió. A través de converses, observacions d’aula i retroalimentació constructiva, mentors i mentorats aprenen els uns dels altres a partir de l’intercanvi d’experiències on poden aplicar aquest coneixement a la seva pròpia pràctica docent. Això no només accelera el procés d’aprenentatge dels nous mestres i professors, sinó que també contribueix a una millora contínua de les pràctiques educatives a tot el centre.
A més, la mentoria afavoreix el creixement personal i professional dels nous docents. La relació de suport i guiatge ofereix un espai segur on els mentorats poden reflexionar sobre les seves pròpies pràctiques, identificar punts forts i àrees de creixement i alhora, establir objectius per al seu desenvolupament professional. Aquest procés de reflexió i creixement no només beneficia els nous mestres, sinó que també enriqueix la cultura escolar en general, fomentant una cultura d’aprenentatge continu i col·laboratiu.
Finalment, la mentoria contribueix a la retenció de talent a l’escola. Quan els nous mestres i professors es senten valorats i integrats dins de la comunitat educativa, és més probable que es comprometin a llarg termini amb la professió i amb la comunitat FEDAC. Això no només redueix la rotació del personal, sinó que també promou una cultura d’aprenentatge i creixement constant dins de l’entorn escolar.
En conclusió, la mentoria és una pràctica primordial a la nostra escola. No només ofereix suport i guiatge als nous mentorats en els seus primers passos en la professió docent, sinó que també enriqueix la cultura escolar i afavoreix un creixement personal i professional continu. Com a educadors, hem de reconèixer i valorar la importància de la mentoria i dedicar els recursos necessaris per garantir que cada nou mestre i cada nou professor tingui accés a aquest suport vital. En definitiva, una escola amb una robusta cultura de mentoria és una escola que cultiva l’èxit i el creixement tant dels seus docents com dels seus alumnes.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola